اثرات سوء افزایش تعرفه حق دسترسی بر حمل نقل ریلی


در قانون حق دسترسی به ریل تصریح شده است که تعرفه ها باید طوری تعیین شود که نه تنها شرایط برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی فراهم گردد بلکه مشوق بخش خصوصی هم باشد.


رئیس کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های ریلی گفت: در قانون حق دسترسی به ریل تصریح شده است که تعرفه ها باید طوری تعیین شود که نه تنها شرایط برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی فراهم گردد بلکه مشوق بخش خصوصی هم باشد.

مجتبی لطفی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بنابراین افزایش غیر متعارف تعرفه حق دسترسی به ریل از سوی راه آهن عملا تاثیر سویی بر عملکرد حمل و نقل ریلی داشته و به شکل های مختلف نمود پیدا می کند.

او عنوان کرد: یکی از نتایج افزایش غیر متعارف تعرفه، عدم توجیه اقتصادی فعالیت در بخش حمل و نقل ریلی است چرا که با این افزایش سرمایه گذاری ها، بازدهی نخواهد داشت.

لطفی تاکید کرد: همچنین ممکن است شرکت های ریلی را به مشکلات جاری و تامین هزینه دچار کند در حالی که شرکت راه آهن از محل طرح های عمرانی هم بابت تامین هزینه های خود کمک می گیرد.

او بیان کرد: ضمن این که راه آهن سرمایه گذاری های خود را در طی ۸۰ – ۷۰ سال گذشته انجام داده و کارخانه، دپو، کارگاه و … را احداث کرده ولی بخش خصوصی باید همه این هزینه ها را خود پوشش بدهد.

رئیس کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های ریلی گفت: البته باید در نظر داشته که این موضوع همچنان در حال بحث و بررسی است و این امید وجود دارد که تغییراتی در آن ایجاد شود.

ریلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.