تخصیص 13.6 میلیارد یوان به پروژه راه آهن برقی تهران -قم – اصفهان


معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تخصیص ۱۳٫۶ میلیارد یوان دیگر برای پروژه راه آهن برقی تهران-قم-اصفهان خبر داد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تخصیص ۱۳٫۶ میلیارد یوان دیگر برای پروژه راه آهن برقی تهران-قم-اصفهان خبر داد.

عباس خطیبی درباره آخرین وضعیت پروژه راه آهن برقی تهران- قم- اصفهان، اظهار داشت: این پروژه ریلی از پروژه هایی است که از طریق فاینانس خارجی تامین مالی می شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: تاکنون چهار میلیارد یوان از محل فاینانس برای این پروژه تامین شده است و ۱۳٫۶ میلیارد یوان هم امکان وصول دارد و پروژه از آن بهره مند می شود.

به گزارش فارس، بنابراین تاکنون معادل ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده و در صورت تزریق ۱۳٫۶ میلیارد یوان، ۵۸ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار به این پروژه اختصاص می یابد که قطعا تاثیر قابل توجهی در افزایش سرعت تکمیل این پروژه خواهد داشت.

پروژه ۴۱۰ کیلومتری قطار برقی تهران- قم- اصفهان در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شد اما در عمل پیشرفت چندانی نداشت. این طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و یک شرکت چینی در حال ساخت است و به گفته میعاد صالحی مدیرعامل شرکت آهن، برای ساخت این پروژه ریلی در مجموع به ۵۷ میلیارد یوان (۲۴۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان) اعتبار نیاز است.

در همین باره صلواتی مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان، تیر ماه امسال گفته بود: پیش بینی می شود پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان را تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته، ۳۱۲ معارض در زمینه تأسیسات برق، آب، لوله نفت و ملکی داشتیم که تاکنون ۲۵۴ مورد آن برطرف شده اما حدود ۷۰ مورد باقی مانده است. به هر حال طی شش ماه آینده همه معارض های طرح برطرف خواهد شد. ۸۵ درصد مسیر به صورت کلی تملک شده و فقط ۱۵ درصد باقی مانده از سمت اصفهان اجرایی نشده که به دلیل مشکلات در شاهین شهر و دولت آباد بوده است .

ریلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.