خط آهن رشت-آستارا و جایگاه ایران در کریدور بین قاره ای شمال-جنوب


غیر از درآمدهای ترانزیتی، یکی از مهمترین کارکردهای این کریدور آن است که می تواند در زمینه صادرات و ورادات کشور هم نقش آفرین باشد.

«خبر۲۴» شبکه خبر صدا و سیما گزارشی از ضرورت احداث خط‌آهن رشت-آستارا و جایگاه ایران در کریدور بین قاره‌ای شمال-جنوب با حضور دبیر انجمن صنفی شرکت‌ های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته و مدیرکل ساخت و توسعه راه‌ آهن منطقه ۲ کشور، منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در مورد ضرورت ساخت خط آهن رشت- آستارا گفت: غیر از درآمدهای ترانزیتی، یکی از مهمترین کارکردهای این کریدور آن است که می تواند در زمینه صادرات و ورادات کشور هم نقش آفرین باشد.

سبحان نظری افزود: این پروژه در صورت اجرا می تواند مسیر کاملا ریلی درون ایران را برای کریدور شمال جنوب فراهم کند.

وی عنوان کرد: خط آهن رشت آستارا یک خط آهن حدود ۱۶۰ کیلومتری است که با توجه به هزینه تملک زمین با ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار اجرا خواهد شد.

ریلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این کد را وارد کنید: captcha

      این کد را وارد کنید: captcha