چه بر سر طرح تن کیلومتر حمل و نقل جاده ای آمد؟


در محاسبات و پارامترهای تن کیلومتر و در تعیین نرخ کرایه ها استفاده از ضرایب اعشاری منفی و کمتر از ۱ باب شود.


تن کیلومتر، ثمره چندین سال تلاش، کوشش و مطالعه فعالان و نخبگان صنفی در جهت رسیدن به معادله ای تقریبا منطقی جهت فرار از یوغ دلالان بار در حمل و نقل جاده ای بود.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی با بیان این مطلب گفت: این طرح به دست خود رانندگان تلاشگر پا گرفت  و با همت و اتحاد وهمدلی جان گرفت.

او در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: تن کیلومتر در راستای شفاف سازی در حمل و نقل به خصوص در تعیین نرخ کرایه ها و هزینه های ثابت و متغیر بنا نهاده شد و اگر امروز در همان مسیر حرکت شده بود چه بسا شاهد بی اعتنایی برخی افراد و تشکل های صنفی به قانون و مصوبات و بخشنامه ها نبودیم.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: مشکلات و معضلات حمل و نقل از یک سو و وادادگی بازماندگان و امضا کنندگان کرایه های توافقی و مصوبات و تفاهم نامه های صنفی در مناسب حساس و حیاتی صنف از سوی دیگر و خاموش کردن منتقدان و توجیه و سفسطه گری های این افراد موجب شد در محاسبات و پارامترهای تن کیلومتر و در تعیین نرخ کرایه ها استفاده از ضرایب اعشاری منفی و کمتر از ۱ باب شود.

به گفته بکرانی این اقدام نه تنها مسیر حمل و نقل و صنف و پیشرفت و توسعه را کند کرد بلکه در جاهایی این مسیر را نیز به نفع دلالان و صاحبان قدرت و رانت خواران صنف و حمل و نقل تغییر داد.

بکرانی گفت: اجرای این سیاست ها، طرح های بومی و مؤثر در پویایی و پیشرفت جامعه و حمل ونقل را در خود حل کرده و این شرایط موجب شکل گیری وضعیتی در حمل و نقل شده است که امروز شاهد آن هستیم به طوری که نه‌ توان نوسازی ناوگان برای کسی وجود دارد و نه توان تهیه نیازهای اولیه خدمت رسانی. ضمن این که خدمت در بخش حمل و نقل جاده ای از لحاظ صرفه اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

جاده ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.